דף הבית טיפולי שיניים מה זה טיפול שורש?

מה זה טיפול שורש?

אם אמרו לכם שאתם צריכים טיפול שורש כדי להציל את השן שלכם ולהסיר זיהום, ואתם תוהים אם צפויה לכם חוויה כואבת. בעבר, טיפולי שורש היו ידועים לשמצה כבלתי נעימים. זה רק טבעי שתרגישו עצבניים לגבי הטיפול הקרוב שלכם.

אם אמרו לכם שאתם צריכים טיפול שורש כדי להציל את השן שלכם ולהסיר זיהום, ואתם תוהים אם צפויה לכם חוויה כואבת. בעבר, טיפולי שורש היו ידועים לשמצה כבלתי נעימים. זה רק טבעי שתרגישו עצבניים לגבי הטיפול הקרוב שלכם. טיפול שורש (ובשמו המקצועי – טיפול אנדודנטי) הוא הליך דנטלי המשמש להסרת זיהום מהמוך (החומר הפנימי שבתוך השן עצמה), הצלת השן ומניעת הדבקה חוזרת. הליך של טיפול שורש יעזור להציל את השן הטבעית שלכם, להקל על הכאב ולהפוך את השיניים שלכם לבריאות שוב. 

 

מתי צריך טיפול שורש?

ללא ספק תזדקקו לביצוע טיפול שורש עבור שן סדוקה או שבורה, מחלת עששת עמוקה מחוסר היגיינה או בעיות מהסתימה הקודמת שלכם. להלן התסמינים שאתם עלול לחוות שללא ספק יצריכו טיפול שורש:

 

  • רגישות בשיניים (במיוחד לתחושות קור וחום)
  • כאבים עזים בזמן נשיכה או לעיסה
  • בליטות או פצעונים דמויי פצעונים על החניכיים
  • צבע כהה של החניכיים או ריקבון עמוק
  • חניכיים רכות או נפוחות
  • שן סדוקה או שבורה
  • שן מוגלתית

חשוב: עליכם לטפל בתעלת השורש בהקדם האפשרי. הסיבה לכך היא שהזיהום יכול להתפשט ולגרום לבעיות מעבר לפה שלכם.

 

כיצד מתבצע טיפול שורש?

כדי לבצע טיפול שורש, רופא השיניים או רופא הייעודי לטיפול השורש שלכם יבצעו צילום רנטגן של השיניים שלך כדי לקבוע אם ביצוע ההליך כדאי ואם הזיהום התפשט לאזורים אחרים. לאחר מכן, רופא השיניים שלך ירדים את החניכיים ליד השן הפגועה שלך על ידי שהוא יזריק חומר הרדמה מקומי לחניכיים שלכם.

ברגע שהשן שלךנרדמת, רופא השיניים שלך ייגש למוך הפגוע על ידי יצירת פתח קטן בחלק העליון של השן. מוך זה מכיל כלי דם, עצבים רגישים וחיידקים, אותם רופא השיניים שלכם יסיר לפני שינקה בזהירות את כל התעלות בשן שלך. רופא השיניים שלך יצפה את האזור באנטיביוטיקה כדי לחטא אותו ולמנוע הדבקה חוזרת. לאחר חיטוי וניקוי התעלות, רופא השיניים שלכם יסיים את טיפול שורש במילוי ואיטום השן. הם עשויים גם לרשום אנטיביוטיקה דרך הפה ותרופות כאב ללא מרשם כדי למנוע כאב לאחר הביצוע של טיפול שורש.