דף הבית בנייה ושיפוצים כיצד משתמשים בספריי צבע

כיצד משתמשים בספריי צבע

קודם כל, טרם בוחרים את הספריי הטוב ביותר עבור יישום מסוים, צריך להבין מדוע כדאי לצבוע אובייקטים ומשטחים מסוימים דווקא באמצעות ספריי צבע ולא באמצעות מברשת צבע, רולר ופחית צבע. צביעה באמצעות ספריי היא צביעה עם יתרונות רבים. ראשית, תהליך הצביעה הוא הרבה יותר קצר ופשוט.  אין שום צורך לבצע עבודת הכנה מסוימת או למרוח שכבה ראשונית אלא פשוט להתחיל לרסס. הצביעה באמצעות הספריי היא אחידה הרבה יותר ומבטיחה כיסוי מלא בפעולה אחת.  הצביעה עם מברשת צבע היא יותר קשה ולרוב, נצטרך לבצע מספר צביעות נוספות.  ספרי צבע גם חוסך לנו בעלויות כאשר חומר הצבע אינו מתבזבז יתר על המידה.  כאשר משתמשים במברשת היא בדרך כלל סופגת לא מעט צבע שפשוט הולך לאיבוד. עם ספריי צבע ניתן לצבוע המון משטחים שונים כאשר בוחרים את הצבע הנכון עבור אובייקטים ספציפיים.  אלו יכולים להיות רהיטים ישנים העשויים עץ, פלסטיק, בטון או כל חומר אחר.

כיצד מתחילים לצבוע

הדבר הראשון שנצטרך לעשות על מנת להתחיל לצבוע באמצעות ספריי צבע הוא לקנות את המתאים עבור האובייקט אותו נרצה לחדש או לצבוע.בדקו שאכן הספריי הוא בגוון שרציתם ומתאים לחומר של האובייקט. הנה השלבים לצביעה באמצעות הספריי:

  1. עליכם לבדוק שהאובייקט שלכם נקי לחלוטין אם זה משכבות של צבע ישן, מאבק או מכל סוג אחר של לכלוך. צביעה נעשית על משטח נקי לחלוטין.
  2. פתחו את ספריי הצבע, החזיקו אותו במרחק של לפחות 25 ס"מ מהאובייקט ובזווית של 45 מעלות.
  3. התחילו להזיז את היד שלכם כאשר היא נעה לכיוון ימין ואז לשמאל כאשר היא מחקה את צורתו של פרי הבננה.  צביעה באופן הזה היא צביעה בשכבות והיא זו שמבטיחה את הכיסוי המלא ביותר לכל האובייקט או המשטח.
  4. המתינו שהצבע יתייבש(לפעמים לוקח כמה שעות או יממה) ולאחר מכן בצעו בקרה על הצביעה.  אם פספסתם חלק במשטח, חזרו על פעולת הצביעה בשנית בדיוק באותה הצורה והניחו שוב לצבע להתייבש.
  5. בצעו בקרה נוספת ואם צבעתם כראוי, זה השלב שבו אתם יכולים להחליט האם לרסס את האובייקט בלכה.  לכה תעניק לצבע שכבת הגנה נוספת.
  6. את ספריי הלכה מיישמים בדיוק באותו האופן בו צובעים עם ספריי הצבע ומחכים עד לייבוש מלא.

בחירת צבע איכותי

ישנן כל מיני חברות המציעות ספריי צבע שונים למכירה. על מנת לצבוע את האובייקטים השונים בצבע שיחזיק מעמד שנים רבות כלומר, בעל עמידות גבוהה, בדקו שאתם רוכשים צבע איכותי. צבעים איכותיים מאופיינים על ידי איכות הכיסוי של הצבע, הזמן שמחזיקים מעמד ללא נזקים שונים ולפי ההתאמה הספציפית אל האובייקט הצבוע.   אם לא מתפשרים על איכות הצבע ועל תהליך הצביעה, אפשר לקבל אובייקטים מחודשים המכוסים בצבעים איכותיים, עשירים שמחזיקים מעמד לתקופות ארוכות.