דף הבית בנייה ושיפוצים קבלן שלד, מיהו ומה תפקידו?

קבלן שלד, מיהו ומה תפקידו?

היסוד של בית, בניין או כל מבנה אחר הוא השלד – הבסיס של המבנה.  השלד מורכב ממכלול של דברים כגון קורות, העמודים, התקרות, המדרגות ואפילו הנמכת התקרה. כל אלו יחד חוברים למכלול אחד שאנו קוראים לו שלד. על גבי השלד משלימים את הגימורים של המבנה כגון אריחים, טיח שליכטה וכדומה.  החשיבות הגדולה ביותר היא ליצור שלד איכותי, יציב ועמיד.  על ביצוע השלד אחראי קבלן שלד.  תחומי האחריות של קבלן שלד כוללים את בניית המבנה, רכישת חומרים, ניהול העבודה מול הגורמים השונים, לכן קבלן שלד חייב להיות מקצועי ובעל ניסיון על מנת שהתוצאות בניית הבסיס למבנה יהיו איכותיות ויציבות.  קבלני שלד הם אלו שתפקידם לדאוג שביצוע הבניה של השלד מתנהל כראוי ועל פי התוכניות.בנוסף על כך קבלן שלד אחראי על תיאום בעלי המלאכה השונים ועל רכישת חומרי הגלם הדרושים לבניה.  בנוסף קבלני שלד מוודאים כי התוכניות האדריכליות מיושמות בשטח בצורה מדויקת

מהי חשיבות השלד?

כאמור כל מבנה הבסיס שלו הוא השלד שעליו מוסיפים את החיפויים, האריחים ויתר הדברים.  שבונה שלד איכותי חייב לקחת בחשבון שעל המבנה להתמודד עם מפגעים שונים כגון סופות, רעידות אדמה, גשמים ועוד.  השלד עצמו מורכב מקורות ועמודי בטון שחוברים יחד על פי תוכניות אדריכליות לבסיס המבנה.יש חשיבות רבה לניהול תהליך הבניה על ידי קבלן שלד מקצועי ששם לב לכל הפרטים ואפילו הקטנים ביותר, ללא קיצורי דרך על מנת לקבל תוצאות איכותיות.  יש חשיבות רבה לבניית שלד תקין ומדויק על מנת שהתוצאה הסופית תהיה יציבה ועמידה לאורך שנים.  אסור להקל ראש בבניית המבנה בדיוק כשם שאסור להקל ראש בבחירת קבלן שלד לביצוע העבודות.  יש חשיבות רבה להימצאות קבלן שלד מקצועי ובעל ניסיון על מנת למנוע מבעוד מועד ליקויי בניה.  ליקויים אלו לא תמיד נראים לעין וכאשר הם מתגלים לעיתים זה כבר מאוחר מידי.  לכן מומלץ לבחור קבלן שלד מקצועי ולא להתפשר על כך.

אילו בעיות מונע קבלן שלד?

כפי שציינו קבלן שלד הוא זה שאמון על בניית יסודות המבנה השאלה הנשאלת היא אילו כשלים עלולים להיווצר ואילו ליקויים יגרמו במידה והבנייה לא תתבצע בצורה איכותית ונכונה.  אם כן מבין כל הכשלים הנפוצים ביותר הם הסדקים, כאשר אנו רואים סדקים ארוכים לאורכם של קורות המבנה, מעל פתחים או במפגש בין 2 קירות, אלו יעידו על ליקויי בניה ביסודות המבנה.  בנוסף במידה והיה כי קבלן שלד לא מבצע את הבניה על פי התוכניות ויש חוסר התאמה בין נדרש למה שבוצע בפועל עלולים להיווצר ליקויים חמורים כגון הפרשי גבהים בין קירות, פערים במידות, יישום חיפויים לקוי ועוד, תופעות נלוות לליקויים אלו לא תמיד באות לידי ביטוי באופן מיידי אלה לאחר זמן, ואז אנו מגלים רטיבויות, התרופפות טיח, חיפויים שמתנתקים.