דף הבית בית ומשפחה מחממים עם נפט לחימום ביתי? הנה כמה עצות בטיחות

מחממים עם נפט לחימום ביתי? הנה כמה עצות בטיחות

אולי החורף מאחר להגיע אבל שהוא כבר יהיה כאן ללא ספק יהי קר. יש לא מעט שיטות חימום אול הבריאה מכולם ללא ספק היא שימוש עם נפט לחימום ביתי. נכון שיש לא מעט פתרונות חימום כמו חימום על גז, תת רצפתי עם שמן, חימום עם חשמל וחימום עם עצים, מבין כולם שימוש עם נפט לחימום ביתי מתברר כיעיל ובטווח הרחוק גם החסכוני יותר.

אולי החורף מאחר להגיע אבל שהוא כבר יהיה כאן ללא ספק יהי קר. יש לא מעט שיטות חימום אול הבריאה מכולם ללא ספק היא שימוש עם נפט לחימום ביתי. נכון שיש לא מעט פתרונות חימום כמו חימום על גז, תת רצפתי עם שמן, חימום עם חשמל וחימום עם עצים, מבין כולם שימוש עם נפט לחימום ביתי מתברר כיעיל ובטווח הרחוק גם החסכוני יותר. אולם למרות ששימוש עם נפט לחימום ביתי נחשב לבטוח מבין כל יתר הפתרונות עדיין יש צורך בכללי בטיחות. אם שאלתם מה הם מחממי נפט, נפט הוא דלק נפוץ בשימוש ברחבי העולם בקמינים, תנורים ותנורי חימום אחרים. היתרונות שלו כוללים עלות נמוכה, יציבות ויעילות חימום. כדי לחמם בבטחה כל אזור עם נפט לחימום ביתי, היצרנים מציעים לשמור על הקמין או התנור שלך במצב תקין ולמקמו הרחק מרהיטים, וילונות וכל חפץ דליק אחר.

קצת על נפט לחימום ביתי

כמו כמעט כל מקור חימום, נפט פולט מזהמים הנישאים באוויר בעת שריפה. חומרים אלו כוללים פחמן חד חמצני וחנקן דו חמצני.

פחמן חד חמצני (CO): גז חסר צבע וריח, CO מפריע ליכולת של הגוף לנצל חמצן. חשיפה קלה עלולה להוביל לעייפות, חרחורת, חולשה, כאבי ראש, בלבול ובחילות, מה שעלול להוביל לאובדן הכרה ומוות אם רמות ה-CO עולות.

חנקן דו חמצני (NO2): הוא אחד ממזהמי האוויר החיצוניים המובילים, אך יכול להיווצר גם בתוך הבית כאשר מקורות דלק מסוימים נשרפו. זה יכול לגרום למספר השפעות מזיקות על הריאות, כולל ירידה בתפקוד הריאות, החמרה בשיעול וצפצופים, דלקת מוגברת של דרכי הנשימה והתקפי אסטמה מוגברים.

כך תהנו משימוש עם נפט לחימום ביתי ותמנעו מתופעות הלוואי שלו

מצד אחד הנפט יעיל ומחמם ומצד שני יש סכנה בשימוש לא מבוקר ונכון איתו. קבלו 2 טיפים למניעת העלאת רמת ה CO ורמת ה NO2 באוויר בעת שימוש עם נפט לחימום ביתי:

אוורור נכון

מכיוון שנפט צורך חמצן במהלך הבעירה, יש להקפיד על אוורור נאות של האזור, במיוחד בחללים קטנים כמו חדרי שינה. שמרו על חלון פתוח קמעה או השתמשו באוורור מכני כדי להכניס אוויר צח ולהסיר מזהמים הנישאים באוויר.

מטהרי אוויר

אזורים הדורשים מקורות חימום נוספים סובלים לרוב גם מאיכות אוויר כללית ירודה. השתמשו במטהרי האוויר אשריכולים לסנן ולהסיר חלקיקים מזיקים המשתחררים בתהליך שריפת הדלק, ולסייע בטיפול בעובש, קשקשים של חיות מחמד, וירוסים באוויר, אבקה וריחות.