דף הבית בעלי מקצוע לא תאמינו עד כמה קל לעשות שימוש עם צבע לרכב

לא תאמינו עד כמה קל לעשות שימוש עם צבע לרכב

אחד הדברים הראשונים שמושכים את העין ברכבים הוא ללא ספק הצבע, באותו משקל צבע לרכב נחשב לפגיע ביותר ברכב שלנו. נזקים של מזג אוויר רוח, חולות, שמש, ברד ועוד כל אלו פוגעים בצבע הרכב.

אחד הדברים הראשונים שמושכים את העין ברכבים הוא ללא ספק הצבע, באותו משקל צבע לרכב נחשב לפגיע ביותר ברכב שלנו. נזקים של מזג אוויר רוח, חולות, שמש, ברד ועוד כל אלו פוגעים בצבע הרכב. אם נוציא החוצה מהמשוואה את הבלאי הטבעי של צבע הרכב אשר נגרם עקב קרינת השמש והתיישנות נשאר עם אותם מכות ושריטות קטנות ואני לא מדבר על תאונת דרכים או מכה רצינית שהרכב מקבל, שבגינן אין צורך לרוץ לפחח אלה לשקול אפשרות לבצע תיקון בעצמכם תוך כדי שימוש עם צבע לרכב בין אם זה על ידי מברשת, גלגלת או ספריי צבע.

 

תיקון צבע לרכב פעולה קלה ופשוטה, בתנאי שתקפידו על כללי הבסיס

ראשית דבר לפני שאתם מתחילים לחשוב על תיקון שריטות ונזקים שקיימים בצבע של הרכב, יש לאבחן עם באמת אותה סריטה או מכה ניתנת לתיקון בעצמכם על ידי שימוש  עם צבע לרכב או שתצטרכו להגיע ל פחח רכב על מנת לתקן.  בהנחה שהשיטה אינה עמוק מידי הוא המכה אינה רצינית כפי שאמרנו תוכלו לבצע את התיקון בעצמכם. על מנת שתוכלו לבצע תיקון צבע לרכב בעצמכם חשוב להקפיד על כמה כללי בסיס ואלו הם:

הסרת שאריות צבע רופפות –  על מנת להגיע לתוצאות צביעה איכותיות חשוב שהשטח יהיה נקי וללא שאריות צבע רופפות הסירו אותם על ידי נייר שיוף והסירו את כל הקצוות הרופפים של אזור הפגיעה.

מילוי על ידי חומר שפכטל של אזור הפגיעה בצבע – יש לנקות את שאריות השיוף, האבק והלכלוך או למלאות עם שפכטל לרכב את אזור הפגיעה נקודה מומלץ למרוח שכבות דקות אחת על השניה הוא במידה והשקעה עמוק מידי יש להמתין בין שכבה לשכבה.

ליטוש ושיוף השפכטל – לאחר שהוא שפכטל התייבש יש צורך להחליף אותו או להביא אותו לקו אחד עם שאר גוף הרכב התחילו בשיעור עם נייר גז על מנת להסיר שכבות שפכטל מיותרות  והמשיכו עם נייר שיוף עדין על מנת להחליק את המקום.

הכנה לצביעה – רגע לפני שאתם צובעים עליכם לבצע שתי פעולות אחת להחליט אם אתם צובעים נקודות קטנות או שטח גדול החלטה זו תשפיע על שיטת יישום הצביעה אם תהיה על ידי מברשת, גלגלת או ספריי צבע. קסו אזורים על ידי ניילון והגנו על חלקי הרכב השונים עם נייר דבק על מנת שלא יתלכלכו בתהליך הצביעה.

צביעה בפועל – הצביעה בפועל מתבצעת מברשת או ריסוס. ודאו שיש לכם מברשת עדינה ורכה הוא אומר איכות עם כמויות צבע מועטות על מנת למנוע נזילות. במידה ואתם צובעים עם ספריי צבע התרחקו מהמשטח הצבוע שאותו אתם צובעים כ-25 עד 30 סנטימטר והתיזו בתנועה רציפה .

ייבוש – אם הצבע יבש הוא לא בהכרח יתקשה מכיוון שאתם צובעים בעצמכם ולא מייבשים את הצבע בתנור יהיה לכם להמתין לפחות 24 שעות עד שהצבע התקשה לאחר היבוש שלו. חשוב לציין ש צבע לרכב מתייבש בזמנים שונים והוא תלוי בטמפרטורות הוא במזג האוויר. 

 

צבע לרכב לא קונים אצל כל אחד

יש חשיבות רבה לרכישת צבע לרכב ממקום שיש לו ידע וניסיון בהכנתו. כפי שאתם יודעים לכל רכב יש גוון צבע שונה ועל מנת להתאים את אותו צבע לרכב שאתם רוכשים יש צורך להכין אותו במכונת ערבוב צבעים בהתאם למספר הצבע הנדרש. קחו בחשבון שאם אתם רוכשים צבע לרכב עליכם לבדוק ולשקול את אופי היישום שלו בדרך כלל שיטת יישום הנוחה והקלה ביותר שמתאימה לתיקוני צבע בעלי שטח גדול יחסית הוא שימוש עם ספריי צבע לרכב שאותו בעל המקצוע הכין עבורכם לדחוס לתוך המיכל.