דף הבית ייעוץ מכירות יועץ שיווקי – כיצד בוחרים אותו ?

יועץ שיווקי – כיצד בוחרים אותו ?

יועץ שיווקי איכותי יכול להיות מנוע צמיחה חזק של ארגונים ומאידך בבחירת אסטרטגיה לא נכונה גם לעשות נזקים בלתי הפיכים. איתור יועץ שיווקי נעשה בקלות, לעומת זאת איתור יעוץ שיווקי איכותי המתאים לצורכי חברתכם היא מטלה יותר קשה ויתכן ש יועץ שיווקי שמתאים לחברה אחת איננו מתאים לאחרת.

בס"ד

יועץ שיווקי איכותי יכול להיות מנוע צמיחה חזק של ארגונים ומאידך בבחירת אסטרטגיה לא נכונה גם לעשות נזקים בלתי הפיכים. איתור יועץ שיווקי נעשה בקלות, לעומת זאת איתור יעוץ שיווקי איכותי המתאים לצורכי חברתכם היא מטלה יותר קשה ויתכן ש יועץ שיווקי שמתאים לחברה אחת איננו מתאים לאחרת.

שיווק ומכירות הם שני תחומים המהווים את הבסיס לצמיחה, לשיפור ולהצלחה ובחירת יועץ שיווקי מתאים תאפשר לכם להתמקד בניהול העסק ובתהליכי העבודה בזמן שפעילות השיווק והאסטרטגיה השיווקית מנוהלת על ידי יועץ השיווקי חיצוני.

חשוב להבין שהמילה שיווק כוללת בתוכה מגוון רחב של פעולות, תחומים, שיטות ואסטרטגיות שנועדו להועיל לשיפור התוצאות העסקיות בעסק שלכם ובהתאם לצרכי השיווק השונים של ארגונכם נדרש להתאים יועץ שיווקי עם המומחיות המתאימה למאמצי השיווק השונים.

כיצד לבחור יועץ שיווקי מתאים ?

  1. הגדרת מטרות השיווק
    בשלב הראשון, בטרם תחילת חיפוש יועץ שיווקי עלכם לשאול את עצמכם מה אתם רוצים להשיג כתוצאה מגיוס יועץ שיווקי. האם אתם מעוניינים להגדיל את החשיפה ברשת ? ליצור פניות נכנסות ? להגדיל מכירות ? לגייס לקוחות חדשים ? מיתוג ? בידול ? מיצוב מחדש ? להשיק מוצר חדש ? ועוד המון אפשרויות .
  2. הגדרת המומחיות השיווקית
    בתהליך בחירת יועץ שיווקי כדי להבין מהו תחום המומחיות המרכזי של היועץ וכיצד הוא מגדיר את עצמו. אנחנו תמיד ממליצים לבחור יועץ שיווקי ממוקד בתחום מומחיות ספציפי, כך שהפעילות השיווקית שלו חוזרת על עצמה בכל פעם מחדש והוא מביא אתו לחברתכם ניסיון רב ומומחיות באותו התחום.
    המרכז הישראלי לשיווק מספק שירותי יעוץ שיווקי ממוקדים בהגדלת המכירות, כך שלמעלה מ 20 שנים אנחנו עושים את אותן פעילויות השיווק וניהול המכירות כך שאנו מסוגלים להביא חברות וארגונים לתוצאות עסקיות משופרות בזמן קצר יחסית לאחרים שהמומחיות שלהם בתחום קטנה יותר או שאינם ממוקדים בהגדלת המכירות.
    חשוב שבעלי העסקים ידעו בברור מהם הכישורים הנדרשים של יועץ השיווקי בטרם מתחילים לחפש, לרבות הכשרות, תארים, לימודים מוקדים ועוד.
  3. הניסיון המעשי של היועץ השיווקי
    כחלק מתהליך בחירת יועץ שיווקי עלנו לבחון באמצעות תשאול מהו הניסיון המעשי שיש ליועץ השיווקי בתחום המומחיות שלו. ניסיון מעשי מגדיל משמעותית את ההסתברות להצלחת הבחירה, ההצלחה והעבודה המשותפת בניכם.
    הניסיון המעשי של היועץ השיווקי יכול להיות בתקופה בה הוא עוסק בתחום המומחיות שלו, סוג הלקוחות שטיפל בהם בעבר (תעשיה, מסחר, קמעונאות) או גודל החברות שאותן הוא מלווה. בנוסף נדרש לוודא שיש ליועץ את הידע ביישום אסטרטגיות שיווק במותגים כמו שלכם.
  4. הגדרת אבני דרך להצלה
    בקשו מהיועץ השיווקי הפוטנציאלי לחברתכם להגדיר עבורכם אבני דרך להצלחה, להגדיר את מדדי ה KPI שלכם ומה נדרש לבצע בתהליכי השיווק שהוא מלווה. לדוגמא, במידה ונדרש לכם יועץ שיווקי מומחה בהגדלת המכירות, כדאי להבין ממנו מהם התהליכים שנדרש להערכתו לשפר מקבלת פניה נכנסת ועד למכירה הסופית ? מהם יחסי ההמרה שהוא יודע לשפר ? מה כולל היעוץ השיווקי שלו ? מהם השלבים בליווי ארגונכם להצלחה ? ובאיזה שלב או תקופת זמן ניתן להרגיש את השיפור התוצאות המכירה ?
  5. שיטות העבודה והאינטראקציה בינכם
    כימיה ואמון חשובים בכל מערכת יחסים. במערכת יחסי עבודה שוטפים בין יועץ שיווקי למנהל החברה, רק אינטראקציה חיובית מתוך הערכה ואמון מאפשרת ליווי שיווקי להצלחה. וודאו את שיטות העבודה של היועץ השיווקי, כיצד הוא משתף אותכם במהלך עבודתו, מעכן אתכם על התוצאות העסקיות ומאפשר לכם בקרה שוטפת על פעילותו. וודאו שנחמד לכם אתו, שהתקשורת בניכם בריאה (משדרים באותו הערוץ) והוא מבין מהן המטרות שלשמן הוא גויס לסייע לארגון.

הצלחה לכולם.

הכותב דרור כהן, מנכ"ל חברת המרכז הישראלי לשיווק, מומחים בתחום יעוץ שיווקי להגדלת המכירות.