דף הבית מאמרים מדריך – המשקל לא קובע, כל מה שרציתם לדעת על כספות כבדות

מדריך – המשקל לא קובע, כל מה שרציתם לדעת על כספות כבדות

מדריך – המשקל לא קובע, כל מה שרציתם לדעת על כספות כבדות

הרבה טועים לחשוב כי משקל הכספת מעיד על חוזקה ואיכותה אולם לא כך הדברים כלל, משקל הכספת אינו מעיד ואפילו רחוק מלייצג את רמת ההגנה שהכספת מספקת. למשקל הכספת יהיה יתרון אך ורק אם הוא מצטרף אל מרכיבים נוספים שימנעו מהגנב לפרוץ פנימה. יש אלמנטים אחרים שבעזרתם ניתן לקבוע עד כמה הכספת איכותית ועד כמה הכספת באמת יודעת להתמודד עם פורץ. אלמנים אלו באים לידי ביטוי בעובי הדפנות, מנגנון נעילה, תקן ורק בסוף במשקל. אז מה הן כספות כבדות ומה הדרכים לדעת שאכן הכספת שמולנו איכותית היא. כל זאת ועוד במאמר הבא.

 

ככה בוחרים כספות כבדות, 4 היסודות של כספות כבדות

אותם קופסאות פח שאנו מכירים שנמכרות ברשתות השונות אינן כספות! אמנם הן מטעות אותנו לחשוב כן אך הן לא כספות בשום אופן. על מנת להגדיר כספת ככזו אנו חייבים להבין שנדרש תקן, תקן קובע את רמת המיגון. נכון שיש כספות רבות שאין להן תקן שעדיין ימנעו מהגנב לפרוץ לתוכן אבל כאמור לכספות עם תקן יש אסמכתא לרמת העמידות שלה ושלפיה נוכל לסנכרן אמצעי הגנה נוספים כגון אזעקה, מוקש שמירה וכדומה.  לכספות כבדות יש קריטריונים על מנת שיהיו עמידות בפריצה, כספת כבדה לא מוגנת רק בשל משקלה אלה בזכות גורמים נוספים :

 

  • עובי דופן  – ככך שהדופן עבה יותר כך יקשה על הגנב לחתוך או לקדוח, יש כספות שהדפנות שלהן ממולאות בבטון, מתכות וקרמיקה שכל אלו יקשו עוד יותר על הגנב לקדוח ולפרוץ.
  • מנגנון נעילה – מנגנון הנעילה הוא זה שברוב המקרים עומד ראשון במבחן הפורץ, ככל שמנגנון הנעילה טוב וחזק יותר כך הפורץ יוותר וינסה לבצע קידוח או חיתוך. כאשר משלבים גם ממנגנון נעילה טוב וגם דפנות ממולאות הרי שחיי הפורץ הופכים להיות קשים יותר.
  • תקן – אותה תווית המוטבעת על הכספת שמעידה על התקן אינה קיימת רק אצל כספות כבדות אלא בכל סוג של כספת עם תקן. למעשה התווית מספרת לנו מה היכולות של הכספת, מה רמת העמידות שלה ועד כמה היא יודעת להתמודד בפני פריצה. כאשר יש תקן יש לנו למעשה את הנתון החשוב שהוא עד כמה הפורץ עתיד להתעכב בפריצה.
  • משקל – נכון שאמרנו שמשקל לא מעיד על יכולות הכספת וזה נכון, אך יחד עם זאת כאשר משקל הכספת מתווסף אל רמת המיגון שלה כלומר אל התקן הרי שאנחנו מונעים מניעה היקפית מהפורץ לבצע את זממו. יש לנו את הגנת הקידוח ופריצת הנעילה, יש לנו את המידע על זמן הפריצה הנדרש לפתיחת הכספת לפי התקן שלה ואם הוספנו משקל כבד הרי שאנו גם מונעים את האפשרות של עקירת הכספת ממקומה ונשיאתה למקום אחר.

 

לסיכום, כספות כבדות אבל בתקן

כפי שציינו כספות כבדות יכולות למנוע את הפריצה רק כאשר מצטרפים אל המשקל גם מנגנון נעילה איכותי ותקן שיעיד על זמן הפריצה, אבל יחד עם זאת חשוב לציין כי כספות ניתנות לפריצה וכל העניין הוא עד כמה אנחנו יכולים לעקב את הפורץ מלהגיע אל התכולה הפנימית.