דף הבית בעלי מקצוע לבנות מבלי להתרסק – יתרונות של מפקח בניה

לבנות מבלי להתרסק – יתרונות של מפקח בניה

לבנות מבלי להתרסק – יתרונות של מפקח בניה

אם גם אתם לפני בניה של בית פרטי סביר להניח כי שמעתם או אמרו לכם שאתם צריכים פיקוח בניה. לא מעט מבוני הבתים הפרטיים נתקלים בהמון סימני שאלה שעלולים לגרום למספר דברים שישפיעו על רצף ההתקדמות בעבודות, החל מעיכובים ואיחורים בזמנים הוצאות מעבר לתקציב שהקצאתם ואפילו ליקויי בניה הנגרמים עקב חוסר בקרה ופיקוח על הקבלנים והפועלים השונים. על מנת למנוע בעיות אלו או לפחות להקטין את הסיכוי שיהיו לכם בעיות מומלץ לשלב בפרויקט שלכם פיקוח בניה. יתרון ברור לחלוטין ומאפשר לכם לקבל שקט נפשי וביטחון מלא שאכן העבודות יבוצעו לשביעות רצונכם, יעמדו בלוחות הזמנים ואף יצמדו לתקציבים שלכם. איך בדיוק מפקח בניה עוזר לכם? יש 2 שלבים לכל תהליך בניה הראשון הוא תהליך הטרום בניה שכולל את הכנת התוכניות והשלב השני הוא שלב הביצוע הלכה למעשה  של התוכניות האדריכליות. שילווה הפיקוח בכל אחד מהתהליכים ואף בשניהם יחד ימנע ליקויי בניה ואף יחסוך לכם בהוצאות הן בעת הבניה והן לאורך זמן בעתיד. אך לא אחת ולה שאלת הכדאיות, רבים טועים לחשוב כי שכירת שירותי מפקח בניה הם בגדר הוצאה גבוה ומיותרת אך הנזקים והליקויים שעלולים להיווצר יכולים לעלות פי כמה לתקנם. אבל לעיתים באמת ההוצאה של מפקח בניה היא לא מתוכננת או "כבדה" מידי בשביל בונה הבית ולכן תמיד יש אפשרות לשלב את הפיקוח בנקודות זמן קריטיות של תהליך הבניה, כלומר להזמין את הפיקוח רק ביציקות, או לפני סגירת אדמה על דולחין ועוד.

 

פיקוח בניה לפני הבניה

כאמור שילוב מפקח בניה כבר בתהליך התוכניות האדריכליות יכול להוות יתרון אדיר. הניסיון והמקצועיות של מפקח בניה יבוא לידי ביטוי בתהליך התכנון לדוגמה ייעוץ לגבי מיקום החלונות, הדלתות, עובי הקירות, סוג החיפויים, כל אלו ועוד יחסכו לכם בעתיד בהוצאות החימור און הקירור של הבית, או בכמות התאורה שתידרש להאיר חללים מסוימים ועוד. אין באמור להקל בחשיבותו של האדריכל המתכנן אולם הניסיון והוותק של מפקח הבניה מביא לכך שהבניה תהיה נכונה יותר. בנוסף בזכות מפקח בניה תוכלו לתקצב טוב יותר את העבודות, וכך כבר בתהליך התכנון תוכלו לבחור בין חומרי גלם שונים וסגנונות בניה על מנת שתוכלו לעמוד בתקציב שהקצאתם לפרויקט.

 

פיקוח בניה במהלך הבניה

תהליך הבניה עצמו הוא תהליך מורכב שמשלב הרבה בעלי מקצוע שונים. דבר זה מחייב ניהול נכון ופיקוח ובקרה על כל אחד ואחד מהמשתתפים בתהליך הבניה. מבין בעלי המקצוע הרבים אנו נמצא את האינסטלטורים, חשמלאים, קבלני שלד וגמר. לכל אחד מהם יש תחום אחריות שונה ויש חשיבות רבה לבדוק ולבקר את העבודות שלהם. לא אחת קבלן מנסה לחסוך בהוצאות שלו על חשבונינו כדי להגדיל את הרווח שלו, כאן בא לידי ביטוי התפקיד החשוב של פיקוח בניה שבודק את כל הקבלנים ובעלי המקצוע הן מבחינת חומרי הגלם בהם הם משתמשים, הן מבחינת ההתאמה לתוכניות האדריכליות והן מבחינת איכות הביצוע. בשורה התחתונה, תמיד שיש פיקוח ובקרה על קבלנים וקבלני משנה התוצאות יהיו טובות יותר ועם פחות סיכויים לבעיות ותקלות.