דף הבית מאמרים כל מה שרציתם לדעת על ניהול ופיקוח בניה

כל מה שרציתם לדעת על ניהול ופיקוח בניה

כל מה שרציתם לדעת על  ניהול ופיקוח בניה 

מבין כל האירועים המשמעותיים בחיינו אחרי החתונה ולידת הילדים באה בניית בית וזו ההוצאה שנחשבת למשמעותית ביותר מכל הבחינות, החל מהעלויות הגבוהות הנדרשות לתהליך מתחילתו ועד סופו דרך ההתעסקות עם מגוון עצום של קבלנים, פועלים ולבסוף ההתמודדות עם התוצאה הסופית שתקבלו עם כל המשתמע מכך, בין אם היא טובה יותר או טובה פחות. חשוב לציין כח כמות התביעות בגין ליקויי בניה בבתים חדשים נאמדת באלפים לשנה והמספרים רק גדלים. למרבה הצער הסיכוי שגם אתם תיכנסו לסטטיסטיקות גבוה ביותר. הליקויים לרוב גוררים אחריהם הוצאות נוספות לצורכי תביעת הקבלן, הוצאות עבור תיקון הליקויים ועוד. אז השאלה המרכזית היא האם ניתן למנוע את הליקויים הללו ומה עלינו לעשות כדי למנוע אותם מבעוד מועד?

 

בונים בית פרטי? לאיזו קבוצה אתם שייכים?

את בוני הבתים הפרטיים אנו יכולים לחלק ל 2 קבוצות עיקריות אלו ש"בונים לבד" ואלו ש"בונים חכם", לכל אחת מהקבוצות יש יתרונות וחסרונות כאשר לקבוצה הראשונה יש יותר חסרונות מאשר יתרונות. ננס הלפרט לכם אותם כאן ועכשיו:

קבוצה א' – בונים לבד

לבנות בית זה לא עניין שיש להקל בו ראש אך יחד עם זאת יש לא מעט שרוצים לחסוך בהוצאות ככל האפשר ולכן הם מנסים את מזלם בעצמם, מכיוון שענף הנייה בכלל וההתעסקות עם קבלנים בפרט אינו דבר של מה בכך, לא מעט מגלים מאוחר מידי כי החיסכון שלהם בעלויות הוא ההוצאה הגדולה והמשמעותית של בניית הבית. החיסרון מעבר לעניין הליקויים והבעיות בבנייה הוא ניצול נכון של של התקציבים המוקצים לפרויקט. הבה מגלים שהם הפסידו את רוב חסכונותיהם ב"חיסכון" הזה.

קבוצה ב' – בונים חכם

שילוב חברת ניהול ופיקוח בניה הינו פתרון מקצועי, יעיל ובעל יתרונות רבים, אם נשים בצד את עלות שכירת שירותי הפיקוח הרי שבטווח הרחוק החיסכון הוא עצום, החל מהבקרה על תהליך הבניה וההתאמה לתוכניות האדריכליות ועד לניצול נכון של משאבי התקציב. למעשה מפקח בניה מסנכרן את כל העבודות, העובדים ובעלי המקצוע יחד עד לקבלת התוצאה. חברת הפיקוח על הבניה מתחלק ל 3 שלבים עיקריים: תכנון מהלך העבודות, תהליך היישום של התוכניות בפועל, גמר ומסירה של התוצאה הסופית לבעל הבית.

תכנון העבודות – מעבר לתוכניות האדריכליות יש צורך בתכנון העבודות עצמן, בחירת הקבלנים ובעלי המקצוע. כחלק בלתי נפרד של פיקוח וניהול בניה מתבצעת בקרה על ההתקשרוית עם בעלי המקצוע, רכישת חומרי גלם, רכשת סניטריה ובניית אומדנים לתקציבים שידרשו לצורכי הבניה ולוחות זמנים.

יישום תוכניות – לא מספיק שיש סקיצות וסרטוטים, חשוב שהם באמת יבוצעו בשטח, לא אחת יש חוסר התאמה בין תוכניות אדריכליות לבין הביצוע בפועל, מבין תפקידיו הרבים מפקח בניה דואג שדברים כאלו לא יקרו.

סיום ומסירה – הסתיימו העבודות? האמנם? תהליך ניהול ופיקוח בניה כולל בקרה ובדיקה מדוקדקת של מנהל הפרויקט, הוא עובר על כל פרט ופרט ןמבדא של חסר כלום ושלא התפספס שום דבר.

 

איך בוחרים חברה של ניהול ופיקוח בניה?

כמו שאומרים: טוב מראה עיניים, לכו וראו בעצמכם פרויקטים קודמים. קבלו המלצות ושאלו שאלות.אל תהיו פזיזים בהחלטה שלכם. חשוב לבדוק ולוודא כי אכן חברת ניהול ופיקוח בניה היא זו שמתאימה לכם גם מבחינת היח הבין אישי ולא רק המקצועי.

בהצלחה.