דף הבית בעלי מקצוע ככה תשמרו על הסוללה במחשב נייד

ככה תשמרו על הסוללה במחשב נייד

סוללה למחשב נייד 1

 

ככה תשמרו על הסוללה במחשב נייד

הטכנולוגיה מעולם לא הפסיקה להתפתח ואיתה גם המחשבים הניידים. המסכים הפכו להיות חדים יותר, צריכת התקשורת גבוה יותר ובכלל כיום מחשב נייד צורך יותר משאבים מאשר בעבר ועל כן הסוללה נגמרת הרבה יותר מהר. הסוללות הנטענות שיש במחשבים ניידים יכולות להופיע ב 2 תצורות או שהסוללה היא חיצונית וניתנת לפירוק בקלות (במחשבים ישנים יחסית), וסוללה שהיא פנימית ואיננה ניתנת לפירוק. מבין התופעות הנפוצות אנו רואים שסוללה למחשב נייד לעיתים לא נטענת או שאורך החיים שלה קצר והיא לא מחזיקה מספיק זמן לעבודה. על מנת להבין מתי הסוללה שלנו תקולה ומה נדרש על מנת שתמשיכו לעבוד עם המחשב הנייד שלכם ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיקלו עליכם בזיהוי ואיתור התקלה.

 

טיפים לגבי סוללה למחשב נייד תקולה

כאמור סוללה למחשב נייד מאפשרת לנו לעבוד איתו ללא חיבור חשמלי אולם הסוללה היא בעלת אורך חיים ובלאי שמחייב אותנו להחליף אותה כאשר יש איתה בעיה. לפניכם מספר טיפים שיקלו עליכם בזיהוי הבעיה והדרכים לפתרונה:

זיהוי סוללה תקולה

ברגע שתוכלו לדעת אם הסוללה שלכם מקולקלת עשיתם חצי דרך לפתרון. יש כמה דרכים לדעת זאת כאשר הראשונה היא קבלת חיווי או הודעה ממערכת ההפעלה של הנייד שלכם במידה וקיבלתם הודעה כזו סביר להניח שתצטרכו להחליף את הסוללה בעצמכם או על ידי הגעה למעבדת שירות ( במקרים שהסוללה היא פנימית ולא ניתנת לפירוק).

התאמת סוללה למחשב שלנו

הדבר החשוב ביותר הוא בחירת הסוללה שמתאימה למחשב שלכם אם זו סוללה מתפרקתהרישעלי יהיה רשום קוד מוצר ואם זו סוללה פנימית שאינה ניתנת לפירוק אז במעבדת השירות ידעו מה הדגם הנכון.

דרכים להחלפת סוללה במחשב נייד

כפי שכבר ציינו יש 2 סוגים של סוללות האחת פריקה כלומר ניתן לפרק אותה מהמחשב ואז מה שנותר הואר לרכוש סוללה אחרת והדרך השניה במידה וזו סוללה פנימית שאינה ניתנת לפירוק היא על ידי הגעה למעבדת שירות שמתמחה בהחלפת סוללות למחשבים ניידים.

שמירה על הסוללה

בין אם זו סוללה חדשה או קיימת אתם חייבים לדעת כיצד לשמור עליה ולהאריך את חייה. סוללה חדשה לרוב מגיעה עם קצת טעינה הסיבה היא שלא מומלץ להגיע למצב של 0 אחוזי טעינה בסוללה כי זה מקצר את חייה. לאחר ביצוע טעינה מלאה מומלץ לא לרדת מ50% ולהטעין שוב, כך גם זמן הטעינה מתקצר וגם תשמרו על חיי הסוללה. המלצה נוספת היא לא להשתמש במחשב כאשר הוא מחובר למטען או לפחות להעדיף לא לעשות כן הסיבה היא שהבלאי של הסוללה גובר.

 

מי יחליף לכם סוללה במחשב נייד?

כל עוד מדובר על סוללה מתפרקת אין בעיה פשוט מוודאים מה הוא הדגם הנכון ורוכשים אותה, אולם אם זו סוללה פנימית מומלץ לגשת למעבדת מחשבים המתמחה בביצוע תיקונים והחלפות שחל סוללות למחשבים ניידים.