דף הבית בנייה ושיפוצים טובעים בתביעות נגד הקבלן?, קבלו גלגל הצלה!

טובעים בתביעות נגד הקבלן?, קבלו גלגל הצלה!

טובעים בתביעות נגד הקבלן?, קבלו גלגל הצלה!

רכשתם בית חדש או מיד שנייה וגיליתם שקיבלתם "קצת אחרת" ממה שהובטח. הסיבות יכולות להיות רבות ומגוונות ואם אין הכוונה נכונה כלומר דוח בדק בית שממקד אתכם אתם עלולים למצוא את עצמכם על מדרגות בתי המשפט ועם תביעה שברוב המקרים יכולתם להימנע ממנה מבעוד מועד ותאמינו שאין זה ממש משנה אם אתם בצד התובע או בצד הנתבע, התהליך הארוך והמייגע הזה מתיש את כל המעורבים. על מנת לשפוך מעט אור על העניין ראשית נבין כי התובע לרוב הינו הלקוח כלומר בעל הנכס שבעקבות בדק בית שנערך יש לו השגות כלפי הקבלן המבצע כלומר הנתבע. הנושאים שעליהם אין הסכמה אלו הם נושאי ועיקרי ה"סכסוך" שהם סעיפים בדוח בדק בית שבוצע והתגלו בו ליקויים, אלו הליקויים שעליהם סכסוך בין הקבלן לבעל הנכס.

 

התנהלות הדברים בפועל

על מנת לקבל בית שרכשתם בדיוק כפי שהוצג לכם ולא רק מבחינה חיצונית אלא גם מבחינת הבנייה עצמה מאוד חשוב לבצע בדק בית. היו בטוחים כי קבלנים ממש לא אוהבים שבודקים אותם אולם הממצאים, חריגות הבנייה והליקויים שמתגלים בבדק בית עלולים למנוע מכם ליהנות ממגורים נוחים, איכותיים ואסטטים. מבין הליקויים שמתגלים בביקורת בדק בית תוכלו למצוא את בעיית האיטום, האינסטלציה, חיפויים ועוד. אילו אריחים שנחתכו או רוצפו בצורה לקויה יכולים להוות עילה מספקת לדרוש מהקבלן את התיקון. כאשר מזמינים בדק בית מחברה מקצועית נבחנים נושאים רבים ומגוונים בבית ומופק בתום הבדיקה דוח מקיף שכולל את כול הבדיקות הללו, את הליקויים שנמצאו בבדק בית מגישים לקבלן המבצע על מנת שיתקן אותם. לרוב מה שקורה הוא שהקבלן מתנגד לממצאי בדק בית ומביא מטעמו בודק שסותר את הבדיקה של בעל הבית. סכסוך שכזה לרוב מגיע לבית המשפט ושם אתם נתונים לחסדי השופט ולחסדי "מומחה מטעם בית משפט" ואם אתם שוגים באופן הצגת הדברים סביר גם שלא תצלחו את המשפט.

אז כמה זה עולה ואיך משלמים פחות?

אם ננסה לסכם את העלויות אנו מבינים שיש עלות לבדק בית מטעם בעל הנכס, יש גם עלות לבדק בית מטעם הקבלן ושניהם יחד משלמים גם לבית המשפט ולא אחת גם לעורך דין וכולי, אולם אם 2 הצדדים משכילים למנות גורם בלתי תלוי כגון מומחה בדק בית חיצוני שיברור ויביא לדרך הפשרה אותו מומחה יכול להיות מהנדס מומחה בעצם אתם מקצרים או נכון יותר לומר מדלגים על הבורר שהוא אותו בורר בבית המשפט ובכך חסכתם כסף, זמן, עצבים ומה לא. את דוח הליקויים שמגישים לקבלן לא תמיד ניתן או משתלם ליישם לא עבור הקבלן ולא עבור בעל הנכס ואז נכנס לתמונה הגורם של פיצוי כספי, דוגמה לכך היא ריצוף בגוון שגוי, זה מקרה שכיח שיש לתת לו מענה בצורת פיצוי כי לרוב אף אחד לא ירצה שיפרקו לו את האריחים בבית.