דף הבית בנייה ושיפוצים אילו חומרים זקוקים לליטוש

אילו חומרים זקוקים לליטוש

ליטוש היא פעולה חשובה בהמון תהליכי ייצור שבאים ידי ביטוי בתעשיות שונות.  ליטוש הוא החלק האחרון בייצור של מוצר ולעתים זו פשוט פעולה שנעשית על מנת להעניק לאובייקטים שונים את הבוהק שנעלם לאורך השנים.  כאשר משתמשים במוצרי ליטוש, חשוב להבין שישנם סוגים שונים באמצעותם מבצעים את אותה הפעולה אך הם עובדים באופנים שונים. ישנן פעולות ליטוש שניתן לבצע באופן ידני ועבודות ליטוש הנעשות באמצעות מכונות כיוון שעבודת הליטוש היא גדולה ורחבה מידי. ישנם המון אופנים בהם ניתן ללטש חומרים שונים ואם עושים זאת באופן עצמאי, מוטב לרכוש מידע בסיסי או להתייעץ עם בעל מקצוע שיכוון אתכם לרכישת המוצר הנכון.  ישנן חברות מקצועיות המציעות למכירה ציוד ומוצרים רבים הקשורים לענף הליטוש והן היחידות שיוכלו לסייע בבחירת המוצר הנכון וכמובן האיכותי ביותר. כמו מוצרים רבים הנמכרים ברשתות כלבו שונות, גם מוצרי ליטוש תוכלו למצוא שם.  ההמלצה היא לרכוש מוצרים כאלו בחנויות ספציפיות שליטוש הוא תחום ההתמחות שלהן ולא במקום המציע מגוון כולל של מוצרים המיועדים לתעשיות שונות

סוגים שונים של תהליכי ליטוש

כמו שציינתי, ליטוש הוא שם רחב הכולל בתוכו תהליכי גימור של חומרים שונים. זקוקים לציוד או כלי עבודה המתאימים לעבודת ליטוש ספציפית? הנה כמה דוגמאות לחומרים שונים העוברים פעולת ליטוש:

  • ליטוש אבן: ליטוש אבן הוא הפעולה האחרונה בתהליך הנחת הריצוף. עבודת הליטוש תעניק לריצוף מראה אחיד ויפה שלא יכול להתקבל ללא פעולה זו.  אבנים משמשות כבסיס לריצוף החדש שלכם. ליטוש האבן מעניק כמה יתרונות חשובים.  ראשית, הוא מעניק מראה אחיד. שנית, הוא מהווה עבודת הכנה טובה להנחת חומרי איטום נגד נוזלים. שלישית, הורדת שכבה דקה מהאבן מאפשרת איכות לאורך זמן.
  • ליטוש עץ: ליטוש של עץ או של רצפת פרקט מאפשר את חידוש הרצפה, מחדש את הצבע והגוון הספציפי שלה ומחזיר מראה מסוגנן לחלל.  לפני שמתחילים את פעולת הליטוש, חייבים להוריד את השכבה העליונה של העץ שהיא בדרך כלל לכה או חומרים מצפים אחרים.  את הקילוף מבצעים באמצעות מכונה מיוחדת ורק אחר כך מתחילים את פעולת הליטוש. בתום פעולת הליטוש, שואבים את המשטח ורק אז מורחים את השכבה החדשה של חומרי ההגנה.
  • ליטוש מתכות: ליטוש מתכות מתבצע בשיטות שונות אך חשוב מאוד שיבוצע על ידי בעל מקצוע מוסמך. הליטוש של מתכות מתבצע בשיטות שונות. מטרת ליטוש המתכות השונות היא להגן על תוצאות הגמור כמו על פני השטח מפני חמצון, קורוזיה וחלודה.

רכישת חומרים איכותיים

על מנת לבצע עבודת ליטוש טובה ואיכותית, שיטת הגימור יחד עם החומרים בהם משתמשים הם הקריטריונים החשובים ביותר.  על מנת שאובייקט יחזיק מעמד זמן רב ותוך כדי יצליח לשמור על המראה האסתטי שלו, הוא צריך להיות מלוטש בקפידה ויחד עם החומר המתאים לו.